Historia Autosanu
Lata 1996 - 2000
1996

Od roku 1996 w ofercie znalazła się miejska odmiana modelu H10-11, oznaczona symbolem H10-11.11B. Autobus otrzymał trzy pary pneumatycznych drzwi w układzie 2-2-1 oraz zamkniętą kabinę kierowcy. Do napędu posłużył silnik typu Steyr WD 615.50 Euro-2, współpracujący
z czterobiegową przekładnią mechaniczną TS4-95 z Tczewa. Opcjonalnie montowano jednostkę typu MAN D0826 LOH Euro-2 o mocy 260 KM. Pojazd pomieścić mógł 123 osoby, w tym 21 na miejscach siedzących. Oferta H10-11.11B skierowana była do rosyjskich odbiorców, gdzie wyeksportowano łącznie ponad 300 tego typu autobusów.



Również w roku 1996 zrodził się nowy Autosan A10-12T "Lider", o stylistyce zapożyczonej z prototypu A1010T. Do napędu autobusu był stosowany silnik MB OM 401 LA EURO 1, a następnie OM 441 LA EURO 2.



W roku 1996 zmontowano 3 szt. autobusów autobusu turystycznego Mercedes-Benz O350 RHD "Tourismo". Na MT w Poznaniu wystawiono autobus turystyczny wysokopodłogowy na podwoziu DC O-404F o symbolu A404T "CEZAR". Był to jeden z najlepiej opracowanych stylistycznie autobusów na podwoziu DC. W latach 1997 - 2007 wyprodukowano 47 sztuk autobusów A404T.



21 - 29 września w Hanowerze odbywały się Międzynarodowe Targi Samochodowe. Po raz pierwszy w historii targów hanowerskich pojawiły się wyroby motoryzacyjne z Polski. A stało się za sprawą producentów z "Grupa Zasada" Spółek Akcyjnych Autosanu, Jelcza i Głowna. Autosan prezentował w Hanowerze autobus turystyczny A1012T (LIDER) i autobus miejski A1010M (MEDIUM).





Zmiana stylistyki ściany przodu autobusów H6.

Autobus miejski H6-20.02 silnik Perkins 110T.



Autobus międzymiastowy H6-10.02 silnik Perkins 110T.





Autobusy H9-21 produkowane w latach 90:







1997

25-26 luty, wystawa autobusów w ramach Konferencji Techniczno-Handlowej która odbyła się w AUTOSAN S.A.



7-8 marca rozbiórka najstarszego budynku fabrycznego pochodzącego z 1885 roku.



Wykonano zabudowy wnętrza Mercedes-Benz Vario 611 w różnych wersjach, które później były sprzedawane w sieci Mercedesa za granicą,
m.in. w Niemczech, Finlandii, Norwegii, Danii i Austrii. Produkcję w ilości 14 sztuk zakończono w 1999 roku.



Zabudowa MB 3100 dla Nadwiślańskiej Jednostki Wojskowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.



Montaż autobusów H10-11.11 "Local-2"w słowackich zakładach Granus w Zvolen (ex Liaz Zvolen). Był to lokalny autobus z układem drzwi 1-2-0, wyposażony w most napędowy Detva, przednią oś LAF oraz silnik typu Steyr WD 615.50.





1 kwietnia 1997 utworzona została spółka BusSan Sp z o.o, która przejęła produkcje autobusów H6. 100% udziałów w nowej Spółce posiada
AUTOSAN S.A

Autobus H6-10.02 ZK 1997.



Autobus H6-56.02 TOWOS.



Autobus miejski H6-20.02 silnik Perkins 110T.





24-30 kwiecień MTM Poznań. Autosan wystawił na targach dwa modele autobusów, tj. A1012T Lider i nowy autobus, produkowany na podwoziu Mercedesa O 404 RHD - autobus A404T Cezar.



A1010M.



Autosan podejmuje współpracę z rosyjskim producentem autobusów PAZ. Owocem tego mariażu stały się autobusy miejskie PAZ-4223 klasy midi o długości 10 m i PAZ-5269 klasy maxi o długości 12 m, zbudowane na odpowiednio przystosowanych podwoziach autobusu H9-20.42/P i H10-12.28/P wyposażonych w silniki Cummins.







Autorem zdjęcia autobusu PAZ 5269 jest Władimir Beliajew - www.autowp.ru

Rok 1997 to rok zwiększonego eksportu autobusów. W sumie wyeksportowano 294 autobusy, w tym do: Rosji 276, Słowacji 10, Łotwy 4, Litwy 3 i na Ukrainę 1 sztukę.

1998

Z dniem 14 stycznia 1998 roku rozpoczęto w siedzibie Spółki Akcyjnej AUTOSAN nieodpłatne zbywanie 300 000 akcji imiennych uprawnionym pracownikom.

W dniach 21-24 kwietnia odbyła się w Moskwie wystawa motoryzacyjna "TRANS ROSSIA 98". AUTOSAN wystawił autobusy H10-12.16B.S1,
H10-11.11B, H6-20.03, A1012T.



Zaprezentowany został prototyp autobusu A1112T "San", konstrukcja autobusu była oparta na autobusie A1012T "Lider", Zwiększono pojemność bagażników poprzez podwyższenie autobusu o 300 mm. Autobus ten stał się idealnym uzupełnieniem luki pomiędzy bogato wyposażonym, lecz posiadającym stosunkowo niewielkie bagażniki "Liderem", a flagowym modelem sanockiej fabryki - "Cezarem". W latach 1999 do 2003 wyprodukowano 50 autobusów.



MTP Poznań 1998. AUTOSAN S.A. wystawił autobus A1112T SAN i autobus A1010M z silnikiem MB typ OM366LA Euro1 i skrzynią automatyczną Allison MT643.



Na bazie autobusu H10-11.11.BMA wykonano 2 trolejbusy dla Orenburga (Rosja) o symbolu POCCAH H10-11.11BT.



3 sierpnia 1998 roku firma otrzymuje Certyfikat ISO 9001 przyznany przez Rheinisch-Westfälischer TŰW w zakresie rozwoju, projektowania produkcji, montażu, sprzedaży i serwisu autobusów i furgonów oraz części zamiennych do tych pojazdów.

Autobus międzymiastowy H6-10.03 w wersji z drzwiami mechanicznymi.



Wersja autobusu H6-56.03 TOWOS dla krakowskiego Pogotowia Torowego.



Autobus H6-10.03 ZK.



Zabudowa Vario 0814D.



18-19 października 1998 roku przebywała w AUTOSAN delegacja chińskich przemysłowców z branży motoryzacyjnej.



16 grudzień. podpisanie ze stroną chińską dwuletniego kontraktu do dostawę 1070 sztuk podwozi autobusowych dziesięcio i dwunastometrowych.



Jak okaże się później, kontrakt nie zostanie zrealizowany przez stronę chińską.

1999

Produkcja seryjna autobusu A1010T. W porównaniu z prototypem, miejsce zawieszenia resorowego wprowadzono zawieszenie pneumatyczne.
W autobusie były montowane silniki Cummins i Renault.



A1012T otrzymuję ścianę przodu jak A1010T



MTP Poznań 1999.



Powstają prototypy autobusów szkolnych.

H6 Żaczek.



H9 Kleks.



H10-10.02 Urwis.



A1010T.



Odbiór autobusów szkolnych.



H9-21 dla odbiorcy Litewskiego.



Autobus międzymiastowy H6-10.03 w wersji z drzwiami pneumatycznymi.



Autobusy H6-10.03A z silnikiem 4CT107/A7 Euro2.



Prototyp autobusu H7-10.



Autobus miejski H7-20.



Ambulans H9-32 dla Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Kielcach.





Autobus międzymiastowy H10-12.16.



Autobus podmiejski H10-11.11B



2000

Autobus podmiejski H10-11.11



Wykonano prototyp autobusu miejskiego midi A613MN o dł. 8m na podwoziu firmy Csepel 613.04.




Uruchomienie produkcji autobusu A0909L następcy autobusu H9.



Autobus A0909L.01S - autobus szkolny.



H10-10 z wyposażeniem sanitarnym.



Autobus międzymiastowy H10-11.21.



Targi motoryzacyjne Belgrad 2000.



Poznańskie Targi Przemysłu Motoryzacyjnego - AUTOSAN wystawił dwa autobusy A613MN i A1112T ze zmienioną ścianą przodu.



Wystawa Komunikacji Miejskiej w Łodzi - autobus A613MN zdobył wyróżnienie "Złote Koło Komunikacji Miejskiej" za najlepszy wyrób w kategorii autobus miejski.



Realizacja przetargu na autobusy szkolne H9-20.41S.



Naczepa samochodowa trzyosiowa AUTOSAN 35.28 NDV 34.01



Autobus A1112T SAN.



Wiek XIX <<<< 1900-13 <<<< 1914-27 <<<< 1928-44 <<<< 1944-49 <<<< 1950-57 <<<< 1958-66 <<<< 1967-74 <<<<
<<<< 1975-80 <<<< 1981-89 <<<< 1990-95 <<<< 1996-2000 >>>> 2001-03 >>>> 2004-06 >>>> 2007 >>>> 2008 >>>>
>>>> 2009 >>>> 2010 >>>> 2011 >>>> 2012 >>>> 2013 >>>> 2014 >>>> 2015 >>>> 2016 >>>> 2017 >>>> 2018 >>>>
>>>> 2019 >>>> 2020 >>>> 2021 >>>> 2022 >>>> 2023 >>>> 2024
© 2007 - 2024 Szczudlik
stat4u