Charakterystyka techniczna autobusu międzymiastowego

Marka: SAN

Typ: H27

Odmiana: A

Wykonanie: standard


Dane eksploatacyjne

Ilość miejsc siedzących/stojących

34+2/8

Ładowność

3420 /kg/

Dopuszczalny ciężar całkowity

8920 / 9020 /kg/

Pojemność przestrzeni bagażnika

2,5 m3 dachowy bagażnik + bagażnik podręczny

Szybkość maksymalna

80 km/h

Zużycie paliwa

30/18 l/100/km

Obciążenie osi przedniej

3100 /3200 /kg/

Obciążenie osi tylnej

5820 /kg/

Minimalny promień skrętu

9,5 /m/

Minimalny promień zawracania

10,5 /m/

 

Dane napełnienia

Pojemność zbiornika paliwa

105 /l/

Pojemność układu chłodzenia

22 /l/

Pojemność układu smarowania silnika

7 / 12 /l/

Pojemność układu ogrzewania

14 /l/

Pojemność płynu w układzie hamulcowym

0,6 /l/

 

Silnik

Typ i rodzaj

S-472 /S-53 trakcyjny, 4-suwowy

Moc maksymalna/użytkowa/obroty wg PN

95 KM/3000obr/min / 100KM/2600obr/min

Moment maksymalny/obroty

27 kGm/1550 obr/min / 31kGm/1400obr/min

Średnica cylindra/skok

90/110 /mm/ 100/120/mm

Ilość/układ cylindrów

6-rzędowy, pionowy

Pojemność skokowa

4,2 /l/ 5,65 /l/

Stopień sprężania

6,8 / 18

Rodzaj zasilania

gaźnikowy, górnozaworowy / wtrysk bezpośredni

Chłodzenie

wodne, wymuszone

Smarowanie

obiegowe pod ciśnieniem

Ciśnienie oleju w układzie smarowania

2-5 /kg/cm2/

Rodzaj oleju napędowego

etylina L076 / olej napędowy IS wg PN-53/C-96048

Rodzaj oleju w układzie smarowania silnika

olej letni Lux-10, olej zimowy Lux-5

Sprzęgło

suche jednotarczowe, półodśrodkowe, sterowane mechanicznie, typ F25.18.00.1

ciężar silnika suchego wraz ze sprzęgłem

370 / 480 /kg/

 

Instalacja elektryczna

Napięcie instalacji

12V

Typ/pojemność akumulatorów

6E/105 Ah wg PN-55/MPM-13032

Liczba akumulatorów

2

Typ/moc prądnicy

-/300W

Typ/moc rozrusznika

12V/1,8 KM typ R5Da

 

Podwozie

Skrzynia biegów, typ

mechaniczna, koła3 i 4 biegu stale zazębione, typ F25.22.01Y / F25.22.01Y/1

Ilość biegów

5

Biegi synchronizowane

niezsynchronizowane

Przełożenia:

 

I

6,14

II

3,18

III

1,68

IV

1,00

V

0,78

W

5,75

Przełożenie napędu szybkościomierza

4/16 lub 5/17

Rodzaj przekładni głównej

stożkowa, jednostopniowa, koła o zębach łukowych typu Mamano typ F01.27.00

Przełożenie przekładni głównej całkowite

7,17 /6,13

Rama, typ

konstrukcja samonośna

Ilość osi/osi napędzanych

2/1

Ilość kół jezdnych

6

 

Rodzaj zawieszenia

Przód

resory piórowe + amortyzatory hydrauliczne podwójnego działania

Tył

resory piórowe z progresją stalową

Wymiar ogumienia

8,25x20" wg obowiązujących WT

Mechanizm kierowniczy rodzaj/typ

ślimak globoidalny z podwójną rolką, przełożenie wewnętrzne ~ 20,7 typ F01.32.00

Hamulec główny

szczękowy, sterowany hydraulicznie z wspomaganiem. Nadciśnieniowy, mech. wspom.

Hamulec pomocniczy

mechaniczny, taśmowy na wał napędowy

Ciśnienie powietrza w układzie

6 kG/cm2

 

Nadwozie

Rodzaj

samonośna konstrukcja wręgowo skorupowa

Ilość drzwi:

 

a/ pasażerskich

2

b/ kierowcy

1

Ogrzewanie, typ

niezależne z nawiewem na szyby przednie typ OETF 10/1-3 SIROKKO

Materiał opałowy

olej napędowy

Wydajność cieplna całkowita

10 000 kcal/godz

Jednostkowe zużycie paliwa

1,4 l/godz

Ilość agregatów

1

Rodzaj siedzeń

niskie kryte winidurem lub granitol

Obicie ścian

lakierowane

Wykończenie podłogi

jednopoziomowe

 

Lata produkcji: 1964 - 1967


historia.autosan.pl