Charakterystyka techniczna autobusu międzymiastowego
Marka: SAN
Typ: H25
Odmiana: A
Wykonanie: standard
Dane eksploatacyjne
Ilość miejsc siedzących/stojących |
35+1/8 |
Ładowność |
3500 /kg/ |
Dopuszczalny ciężar całkowity |
9250 /kg/ |
Pojemność przestrzeni bagażnika |
2,5 m3 dachowy bagażnik + bagażnik podręczny |
Szybkość maksymalna |
80 km/h |
Zużycie paliwa |
32/18 l/100/km |
Obciążenie osi przedniej |
3150 /kg/ |
Obciążenie osi tylnej |
6100 /kg/ |
Minimalny promień skrętu |
9,5 /m/ |
Minimalny promień zawracania |
10,5 /m/ |
Dane napełnienia
Pojemność zbiornika paliwa |
105 /l/ |
Pojemność układu chłodzenia |
22 /l/ |
Pojemność układu smarowania silnik |
7 /l/ |
Pojemność układu ogrzewania |
14 /l/ |
Pojemność płynu w układzie hamulcowym |
0,6 /l/ |
Silnik
Typ i rodzaj |
S-472 / S-53 trakcyjny, 4-suwowy |
Moc maksymalna/użytkowa/obroty wg PN |
95KM / 3000obr/min / 100KM / 2600obr/min |
Moment maksymalny/obroty |
27kGm / 1550obr/min / 31kGm / 1400obr/min |
Średnica cylindra/skok |
90/110/mm/ 100/120/mm |
Ilość/układ cylindrów |
6/rzędowy, pionowy |
Pojemność skokowa |
4,2 /l/ 5,65 /l/ |
Stopień sprężania |
6,8 / 18 |
Rodzaj zasilania |
gaźnikowy, górnozaworowy / wtrysk bezpośred. |
Chłodzenie |
wodne, wymuszone |
Smarowanie |
obiegowe pod ciśnieniem |
Ciśnienie oleju w układzie smarowania |
2-5 /kg/cm2/ |
Rodzaj oleju napędowego |
etylina L076 / olej napędowy IS wg PN-53/C-96048 |
Sprzęgło |
suche jednotarczowe, półodśrodkowe, sterowane mechanicznie, typ F25.18.00 |
ciężar silnika suchego / wraz ze sprzęgłem |
370 / 480 /kg/ |
Instalacja elektryczna
Napięcie instalacji |
12V |
Typ/pojemność akumulatorów |
6E/105 Ah wg PN-55/MPM-13032 |
Liczba akumulatorów |
2 |
Typ/moc prądnicy |
-/300W |
Typ/moc rozrusznika |
12V/1,8 KM typ R5Da |
Podwozie
Skrzynia biegów, typ |
mechaniczna, koła3 i 4 biegu stale zazębione, typ F25.18.00 |
Ilość biegów |
5 |
Biegi synchronizowane |
niezsynchronizowane |
Przełożenia: |
|
I |
6,14 |
II |
3,18 |
III |
1,68 |
IV |
1,00 |
V |
0,78 |
W |
6,02 |
Przełożenie napędu szybkościomierza |
4/16 lub 5/17 |
Rodzaj przekładni głównej |
stożkowa, jednostopniowa, koła o zębach łukowych typu Mamano typ F01.27.00 |
Przełożenie przekładni głównej całkowite |
7,17 / 6,13 |
Rama, typ |
konstrukcja samonośna |
Ilość osi/osi napędzanych |
2/1 |
Ilość kół jezdnych |
6 |
Rodzaj zawieszenia
Przód |
resory piórowe + amortyzatory hydrauliczne podwójnego działania |
Tył |
resory piórowe główne + dodatkowe |
Wymiar ogumienia |
8,25x20" wg obowiązujących WT |
Mechanizm kierowniczy rodzaj/typ |
ślimak globoidalny z podwójną rolką, przełożenie wewnętrzne ~ 20,7 typ F01.32.00 |
Hamulec główny |
szczękowy, sterowany hydraulicznie z wspomaganiem, nadciśnieniowy, mech. wspom. |
Hamulec pomocniczy |
mechaniczny, taśmowy na wał napędowy |
Ciśnienie powietrza w układzie |
6 kG/cm2 |
Nadwozie
Rodzaj |
samonośna konstrukcja wręgowo skorupowa |
Ilość drzwi: |
|
a/ pasażerskich |
2 |
b/ kierowcy |
1 |
Ogrzewanie, typ |
niezależne z nawiewem na szyby przednie typ OETF 10/1-3 SIROKKO |
Materiał opałowy |
olej napędowy |
Wydajność cieplna całkowita |
10 000 kcal/godz |
Jednostkowe zużycie paliwa |
1,4 l/godz |
Ilość agregatów |
1 |
Rodzaj siedzeń |
niskie kryte winidurem lub granitol |
Obicie ścian |
lakierowane |
Wykończenie podłogi |
jednopoziomowe |
Lata produkcji: 1961 - 1964