Charakterystyka techniczna autobusu miejskiego
Marka: SAN
Typ: H01
Odmiana: B
Wykonanie: standard
Wymiary
Długość |
9340 mm |
Szerokość |
2500 mm |
Wysokość |
2750 mm |
Rozstaw osi |
4550 mm |
Zwis przedni |
2040 mm |
Zwis tylny |
2750 mm |
Rozstaw kół osi przedniej |
1876 mm |
Rozstaw kół tylnych |
1600 mm |
Kąt natarcia |
110 |
Kąt zejścia |
80 |
Dane eksploatacyjne
Ilość miejsc siedzących/stojących + obsługa |
33/17+1+1 |
Masa własna |
4850 kg |
Ładowność |
3460 /kg/ |
Dopuszczalny ciężar całkowity |
8310 /kg/ |
Szybkość maksymalna |
80 km/h |
Zużycie paliwa |
28 l/100/km |
Obciążenie osi przedniej |
3115 /kg/ |
Obciążenie osi tylne |
5760 /kg/ |
Najmniejsza średnica zawracania |
19 m |
Dane napełnienia
Pojemność zbiornika paliwa |
105 /l/ |
Pojemność układu chłodzenia |
22 /l/ |
Pojemność układu smarowania silnika |
7 /l/ |
Pojemność płynu w układzie hamulcowym |
0,8 /l/ |
Silnik
Typ i rodzaj |
S-42 trakcyjny, 4-suwowy |
Moc maksymalna/użytkowa/obroty wg PN |
85 KM/2800 obr/min |
Moment maksymalny/obroty |
25 kGm/1700 obr/min |
Średnica cylindra/skok |
95/105 /mm/ |
Ilość/układ cylindrów |
6/rzędowy, pionowy |
Pojemność skokowa |
4,188 /l/ |
Stopień sprężania |
6,2 |
Rodzaj zasilania |
gaźnikowy, górnozaworowy |
Chłodzenie |
wodne, wymuszone |
Smarowanie |
obiegowe pod ciśnieniem |
Ciśnienie oleju w układzie smarowania |
2-5 /kg/cm2/ |
Rodzaj oleju napędowego |
mieszanka paliwowa BAB-L070 |
Rodzaj oleju w układzie smarowania silnika |
olej letni Lux-10, olej zimowy Lux-5 |
Sprzęgło |
1-tarczowe, suche, półodśrodkowe, sterowane mechanicznie, |
ciężar silnika suchego wraz ze sprzęgłem |
392 /kg/ |
Instalacja elektryczna
Napięcie instalacji |
12V |
Typ/pojemność akumulatorów |
6E/105 Ah wg PN-55/MPM-13032 |
Liczba akumulatorów |
2 |
Typ/moc prądnicy |
P6e/300W |
Typ/moc rozrusznika |
12V/1,8 KM typ R5b |
Podwozie
Skrzynia biegów, typ |
mechaniczna, koła3 i 4 biegu stale zazębione, |
Ilość biegów |
5 |
Biegi synchronizowane |
niezsynchronizowane |
Przełożenia: |
|
I |
6,66 |
II |
3,45 |
III |
1,81 |
IV |
1,00 |
V |
0,78 |
W |
6,22 |
Przełożenie napędu szybkościomierza |
4/16 |
Rodzaj przekładni głównej |
stożkowa, jednostopniowa, koła o zębach łukowo-kołowych typu Gleason |
Przełożenie przekładni głównej całkowita |
7,17(43/6) |
Rama, typ |
konstrukcja samonośna |
Ilość osi/osi napędzanych |
2/1 |
Ilość kół jezdnych |
6 |
Zawieszenie
Rodzaj |
zależne |
Przód |
resory piórowe |
Tył |
resory piórowe główne + dodatkowe |
Wymiar ogumienia |
8.25x20" wg obowiązujących WT |
Mechanizm kierowniczy rodzaj/typ |
ślimakowa globoidalna z podwójną rolką, przełożenie wewnętrzne ~ 22,0 typ F01.32.00 |
Hamulec główny |
bębnowy, uruchamiany hydraulicznie, jednoobwodowy, pneumatyczny, podciśnieniowy mechanizm wspomagający |
Hamulec pomocniczy |
mechaniczny, taśmowy działający na wał napędowy |
Nadwozie
Rodzaj |
samonośna konstrukcja wręgowo-powłokowa |
Ilość drzwi: |
|
a/ pasażerskich |
2 |
b/ kierowcy |
1 |
Ogrzewanie, typ |
wodno-parowe, wykorzystujące ciepło spalin |
Materiał opałowy |
od silnika |
Wydajność cieplna całkowita |
brak danych |
Jednostkowe zużycie paliwa |
odzysk ciepła z gazów spalinowych |
Ilość agregatów |
1 |
Rodzaj siedzeń |
niskie kryte winidurem lub granitol |
Obicie ścian |
lakierowane |
Wykończenie podłogi |
jednopoziomowe, wykończone matą gumową, w przejściach maty drewniane |
Lata produkcji: 1957 - 1961