Charakterystyka techniczna autobusu międzymiastowego

Marka: SAN

Typ: H01

Odmiana: A

Wykonanie: standard

(prototyp)



Dane eksploatacyjne

Ilość miejsc siedzących/stojących

35+1/8

Ładowność

3670 /kg/

Dopuszczalny ciężar całkowity

8875 /kg/

Pojemność przestrzeni bagażnika

2,5 m3 dachowy bagażnik + bagażnik podręczny

Szybkość maksymalna

80 km/h

Zużycie paliwa

32 l/100/km

Obciążenie osi przedniej

3115 /kg/

Obciążenie osi tylnej

5760 /kg/

Minimalny promień skrętu

9,5 /m/

Minimalny promień zawracania

10,5 /m/

 

Dane napełnienia

Pojemność zbiornika paliwa

105 /l/

Pojemność układu chłodzenia

22 /l/

Pojemność układu smarowania silnika

7 /l/

Pojemność układu ogrzewania

48 /l/

Pojemność płynu w układzie hamulcowym

0,5 /l/

 

Silnik

Typ i rodzaj

S-42 trakcyjny, 4-suwowy

Moc maksymalna/użytkowa/obroty wg PN

85 KM/2800 obr/min

Moment maksymalny/obroty

25 kGm/1700 obr/min

Średnica cylindra/skok

95/105 /mm/

Ilość/układ cylindrów

6/rzędowy, pionowy

Pojemność skokowa

4,2 /l/

Stopień sprężania

6,2

Rodzaj zasilania

gaźnikowy, górnozaworowy

Chłodzenie

wodne, wymuszone

Smarowanie

obiegowe pod ciśnieniem

Ciśnienie oleju w układzie smarowania

2-5 /kg/cm2/

Rodzaj oleju napędowego

mieszanka paliwowa BAB-L070

Rodzaj oleju w układzie smarowania silnika

olej letni Lux-10, olej zimowy Lux-5

Sprzęgło

1-tarczowe, suche, półodśrodkowe, sterowane mechanicznie, typ F01.18.00

Ciężar silnika suchego    wraz ze sprzęgłem

392 /kg/

 

Instalacja elektryczna

Napięcie instalacji

12V

Typ/pojemność akumulatorów

6E/105 Ah wg PN-55/MPM-13032

Liczba akumulatorów

2

Typ/moc prądnicy

-/300W

Typ/moc rozrusznika

12V/1,8 KM typ R5Da

 

Podwozie

Skrzynia biegów, typ

mechaniczna, koła3 i 4 biegu stale zazębione, typ F01.22.01Y

Ilość biegów

5

Biegi synchronizowane

niezsynchronizowane

Przełożenia:

 

I

6,14

II

3,18

III

1,68

IV

1,00

V

0,78

W

6,02

Przełożenie napędu szybkościomierza

4/16

Rodzaj przekładni głównej

stożkowa, jednostopniowa, koła o zębach łukowych typu Mamano typ F01.27.00

Przełożenie przekładni głównej całkowite

7,17

Rama, typ

konstrukcja samonośna

Ilość osi/osi napędzanych

2/1

Ilość kół jezdnych

6

 

Rodzaj zawieszenia

Przód

resory piórowe

Tył

resory piórowe główne + dodatkowe

Wymiar ogumienia

8.25x20" wg obowiązujących WT

Mechanizm kierowniczy rodzaj/typ

ślimak globoidalny z podwójną rolką, przełożenie wewnętrzne ~ 22,0 typ F01.32.00

Hamulec główny

szczękowy, wodzikowy, sterowany hydraulicznie ze wspomaganiem podciśnieniowy

Hamulec pomocniczy

mechaniczny, taśmowy na wał napędowy

 

Nadwozie

Rodzaj

samonośna konstrukcja wręgowo-skorupowa

Ilość drzwi:

 

a/ pasażerskich

2

b/ kierowcy

1

Ogrzewanie, typ

parowe, parą z podgrzewacza

Materiał opałowy

od silnika

Wydajność cieplna całkowita

brak danych

Jednostkowe zużycie paliwa

odzysk ciepła z gazów spalinowych

Ilość agregatów

1

Rodzaj siedzeń

niskie kryte winidurem lub granitol

Obicie ścian

lakierowane

Wykończenie podłogi

jednopoziomowe, wykończone matą gumową, w przejściach maty drewniane

 

Lata produkcji: 1957 - 1961


historia.autosan.pl