Charakterystyka techniczna autobusu międzymiastowego

Marka: SAN

Typ: H01

Odmiana: A

Wykonanie: standard

(seryjny)



Wymiary

Długość

9340 mm

Szerokość

2500 mm

Wysokość

2750 mm (z bagażnikiem dachowym 3050 mm)

Rozstaw osi

4550 mm

Zwis przedni

2040 mm

Zwis tylny

2750 mm

Rozstaw kół osi przedniej

1876 mm

Rozstaw kół tylnych

1600 mm

Kąt natarcia

110

Kąt zejścia

80

 

Dane eksploatacyjne

Ilość miejsc siedzących + obsługa

43+1+1

Masa własna

4850 kg

Ładowność

3460 /kg/

Dopuszczalny ciężar całkowity

8310 /kg/

Pojemność przestrzeni bagażnika

2,5 m3 dachowy bagażnik + bagażnik podręczny

Dopuszczalne obciążenie bagażnika dachowego

300 kg

Szybkość maksymalna

80 km/h

Zużycie paliwa

28 l/100/km

Obciążenie osi przedniej

3115 /kg/

Obciążenie osi tylnej

5760 /kg/

Najmniejsza średnica zawracania

19 m

 

Dane napełnienia

Pojemność zbiornika paliwa

105 /l/

Pojemność układu chłodzenia

22 /l/

Pojemność układu smarowania silnika

7 /l/

Pojemność płynu w układzie hamulcowym

0,8 /l/

 

Silnik

Typ i rodzaj

S-42 trakcyjny, 4-suwowy

Moc maksymalna/użytkowa/obroty wg PN

85 KM/2800 obr/min

Moment maksymalny/obroty

25 kGm/1700 obr/min

Średnica cylindra/skok

95/105 /mm/

Ilość/układ cylindrów

6/rzędowy, pionowy

Pojemność skokowa

4,188 /l/

Stopień sprężania

6,2

Rodzaj zasilania

gaźnikowy, górnozaworowy

Chłodzenie

wodne, wymuszone

Smarowanie

obiegowe pod ciśnieniem

Ciśnienie oleju w układzie smarowania

2-5 /kg/cm2/

Rodzaj oleju napędowego

mieszanka paliwowa BAB-L070

Rodzaj oleju w układzie smarowania silnika

olej letni Lux-10, olej zimowy Lux-5

Sprzęgło

1-tarczowe, suche, półodśrodkowe, sterowane mechanicznie

ciężar silnika suchego    wraz ze sprzęgłem

392 /kg/

 

Instalacja elektryczna

Napięcie instalacji

12V

Typ/pojemność akumulatorów

6E/105 Ah wg PN-55/MPM-13032

Liczba akumulatorów

2

Typ/moc prądnicy

P6e/300W

Typ/moc rozrusznika

12V/1,8 KM typ R5b

 

Podwozie

Skrzynia biegów, typ

mechaniczna, koła 3 i 4 biegu stale zazębione,

Ilość biegów

5

Biegi synchronizowane

niezsynchronizowane

Przełożenia:

 

I

6,66

II

3,45

III

1,81

IV

1,00

V

0,78

W

6,22

Przełożenie napędu szybkościomierza

4/16

Rodzaj przekładni głównej

stożkowa, jednostopniowa, koła o zębach łukowo-kołowych typu Gleason

Przełożenie przekładni głównej całkowite

7,17(43/6)

Rama, typ

konstrukcja samonośna

Ilość osi/osi napędzanych

2/1

Ilość kół jezdnych

6

 

Zawieszenie

Rodzaj

zależne

Przód

resory piórowe

Tył

resory piórowe główne + dodatkowe

Wymiar ogumienia

8.25x20" wg obowiązujących WT

Mechanizm kierowniczy rodzaj/typ

ślimakowa globoidalna z podwójną rolką, przełożenie wewnętrzne ~ 22,0 typ F01.32.00

Hamulec główny

bębnowy, uruchamiany hydraulicznie, jednoobwodowy, pneumatyczny, podciśnieniowy mechanizm wspomagający

Hamulec pomocniczy

mechaniczny, taśmowy działający na wał napędowy

 

Nadwozie

Rodzaj

samonośna konstrukcja wręgowo-powłokowa

Ilość drzwi:

 

a/ pasażerskich

2

b/ kierowcy

1

Ogrzewanie, typ

wodno-parowe, wykorzystujące ciepło spalin

Materiał opałowy

od silnika

Wydajność cieplna całkowita

brak danych

Jednostkowe zużycie paliwa

odzysk ciepła z gazów spalinowych

Ilość agregatów

1

Rodzaj siedzeń

niskie kryte winidurem lub granitol

Obicie ścian

lakierowane

Wykończenie podłogi

jednopoziomowe, wykończone matą gumową, w przejściach maty drewniane

 

Lata produkcji: 1957 - 1961


historia.autosan.pl