Charakterystyka techniczna autobusu międzymiastowego

Marka: AUTOSAN

TYP: H12

MODEL: 01

WYKONANIE: standard





Dane eksploatacyjne

Ilość miejsc siedzących/stojących

53+1/10

Ładowność

5200 /kg/

Dopuszczalny ciężar całkowity

15600 /kg/

Pojemność przestrzeni bagażnika

5,8 /m3/

Szybkość maksymalna

88 km/h

Kontrolne zużycie paliwa

28,3 l/100/km

Obciążenie osi przedniej

5600 /kg/

Obciążenie osi tylnej

10000 /kg/

Ciężar własny pojazdu

10400 /kg/

Minimalny promień skrętu

10,7 /m/

Minimalny promień zawracania

12,40 /m/

 

Dane napełnienia

Pojemność zbiornika paliwa

150 /l/

Pojemność układu chłodzenia

35 /l/

Pojemność układu smarowania silnika

25 /l/

Pojemność układu ogrzewania

40 /l/

 

Silnik

Typ i rodzaj silnika

SW 680/3 trakcyjny, czterosuwowy Licencja Leyland Anglia

Moc

200 KM/2200 obr/min

Moment obrotowy silnika przy obr. min

75,6 kGm/1200 obr/min

Ilość/układ cylindrów

6/rzędowy, pionowy

Średnica cylindra/skok tłoka

127/146 /mm/

Pojemność skokowa

11,1 /dm3/

Stopień sprężania

15,8

Rodzaj wtrysku

bezpośredni, do toroidalnej komory spalania w denku tłoka

Chłodzenie

wodne, wymuszone

Smarowanie

obiegowe pod ciśnieniem,

Ciśnienie oleju w układzie smarowania silnika

3,5 - 4,2 /kG/cm2/

Rodzaj oleju napędowego:

 

olej letni

I LS PN-67/C-96048

olej zimowy

I Z PN-67/C-96048

Sprzęgło

jednotarczowe, suche, sterowane hydraulicznie ze wspomaganiem pneumatycznym

Ciężar silnika suchego wraz ze sprzęgłem

844 /kg/

 

Instalacja elektryczna

Napięcie instalacji

12/24V docelowo 24V

Typ/pojemność akumulatorów

6SE/180 Ah

Liczba akumulatorów

2

Typ/moc prądnicy

/1500W

Typ/moc rozrusznika

24V/6 KM

 

Podwozie

Skrzynia biegów, typ

315.20 wersja do zblokowania z silnikiem

Ilość biegów

5

Biegi synchronizowane

2 ÷ 5

Przełożenia:

 

I

5,62

II

2,94

III

1,59

IV

1,00

V

0,697

W

5,62

Rodzaj przekładni głównej

stożkowe, jednostopniowe + zwolnice planetarne w piastach kół jezdnych /import/

Przełożenie przekładni głównej całkowite

7,01

Rama, typ

podłużnicowa, spawana ze szkieletem nadwozia

Ilość osi/osi napędzanych

2/1

Ilość kół jezdnych

6

 

Rodzaj zawieszenia

Przód

resory stalowe z progresją stalową + dwa amortyzatory hydrauliczne teleskopowe licencyjne typu Armstrong

Tył

resory piórowe + gumowe + amortyzatory teleskopowe licencyjne typu Armstrong

Wymiar ogumienia

11,00x20" PN-66/C-94102

Mechanizm kierowniczy rodzaj/typ

śruba-nakrętka /kulkowy ze wspomaganiem hydraulicznym

Hamulec główny

dwuobwodowy pneumatyczny, lic. Westinghause, działający na wszystkie koła, sterowanie nożne

Hamulec pomocniczy

mechaniczny, na koła tylne, z dwoma siłownikami powietrzno-sprężynowymi, sterowanie ręczne zaworem

Hamulec dodatkowy

hamulec silnikowy sterowany pneumatycznie

Ciśnienie powietrza w układzie hamulcowym

6,2 - 7,35 kG/cm2

 

Nadwozie

Rodzaj

półsamonośne ze szkieletem z rur o przekroju prostokątnym zespolonym z ramą

Ilość drzwi:

 

a/ pasażerskich

2

b/ kierowcy

1

Ogrzewanie typ

niezależne z nawiewem na szyby przednie

Materiał opałowy

olej napędowy

Wydajność cieplna

20 000 kcal/godz.

Jednostkowe zużycie paliwa

1,4 l/godz. na jeden agregat

Ilość agregatów

2

Rodzaj siedzeń

z oparciami niskimi pokryte skayem /poroflexem/

Obicie ścian

płyta pilśniowa laminowana + skay /poroflex/

Wykończenie podłogi:

 

poziom wyższy

winyleum

poziom niższy

płyta gumowa ryflowana

Powierzchnia okien, ścian bocznych oraz przodu i tyłu

24,3 /m2/

Pole powierzchni wycieranej

1570 cm2

 

Lata produkcji: 1971 (prototyp)


historia.autosan.pl