Charakterystyka techniczna autobusu międzymiastowego

Marka: AUTOSAN-STEYR

TYP: H11

MODEL: 01

WYKONANIE: turystyczny





Dane eksploatacyjne

Ilość miejsc siedzących/stojących

46+1/0

Ładowność

4200 /kg/

Dopuszczalny ciężar całkowity

16000 /kg/

Szybkość maksymalna

92,6 km

Kontrolne zużycie paliwa

28 l/100/km

Dopuszczalny ciężar przypadający na oś przednią

6500 /kg/

Dopuszczalny ciężar przypadający na oś tylną

10500 /kg/

Ciężar własny pojazdu

9800 /kg/

 

Dane napełnienia

Pojemność zbiornika paliwa

280 /l/

Pojemność układu chłodzenia i ogrzewania

70 /l/

Pojemność układu smarowania silnika

20 /l/

 

Silnik

Typ i rodzaj silnika

SW 680/131 wolnossący silnik wysokoprężny

Moc

200 KM/2200 obr/min wg DIN

Moment obrotowy silnika przy obr. min.

72,6 kGm /1400 obr/min wg DIN

Ilość/układ cylindrów

6/rzędowy, pionowy

Średnica cylindra/skok tłoka

127/146 /mm/

Pojemność skokowa

11,1 /dm3/

Stopień sprężania

15,8

Rodzaj wtrysku

bezpośredni

Układ smarowania

pod ciśnieniem, pompa zębata olejowa

Układ chłodzenia

czynnik ciecz, pompa odśrodkowa, termostat wentylator, chłodnica

Sprzęgło

suche jednotarczowe, sterowane  pneumatycznie

Ciężar silnika suchego wraz ze sprzęgłem

830 /kg/

 

Instalacja elektryczna

Napięcie instalacji

24V

Typ/pojemność akumulatorów

6E/165 Ah

Liczba akumulatorów

2

Typ/moc prądnicy

PZ10a /1000W

Typ/moc rozrusznika

Bosch 24V/6 KM

 

Podwozie

Skrzynia biegów, typ

ZF  S6_90

Ilość biegów

6

Przełożenia:

 

I

7,03

II

4,09

III

2,45

IV

1,5

V

1,0

VI

0,81

W

6,48

Rodzaj przekładni głównej

podwójna /ze zwolnicami w piastach kół/

Przełożenie przekładni głównej całkowite

5,73

Rama, typ

wzdłużne podłużnice ceowe z nitowanymi nakładkami, łączone poprzecznie prostokątnymi profilami zamkniętymi spawanymi do nakładek. Rama z nadwoziem łączona spawaniem.

Ilość osi/osi napędzanych

2/1

Ilość kół jezdnych

6

 

Rodzaj zawieszenia

Przód

dwa resory stalowe półeliptyczne, piórowe z parabolicznymi piórami progresywnymi + dwa amortyzatory teleskopowe podwójnego działania typu Armstrong

Tył

dwa resory stalowe półeliptyczne, piórowe + 4 progresywne resory gumowe dwukuliste + dwa amortyzatory teleskopowe podwójnego działania typu Armstrong

Wymiar ogumienia

11,00x20" diagonalna

Ciśnienie:

 

przód

6,00 /kG/cm2/

tył

5,5 /kG/cm2/

Mechanizm kierowniczy rodzaj/typ

kulkowy, hydrauliczny ZF typ 8065

Przełożenie wewnętrzne

22,7

Hamulec główny

dwuobwodowy pneumatyczny z automatyczną kompensacją zużycia, działający na wszystkie koła

Hamulec pomocniczy

bezcięgnowy z zasobnikiem sprężynowym działającym na oś tylną

Hamulec dodatkowy

hamulec silnikowy sterowany pneumatycznie

Ciśnienie powietrza w układzie hamulcowym

6,3 - 7,35 kG/cm2

 

Nadwozie

Rodzaj

spawana z profili zamkniętych prostokątnych i kwadratowych współpracujących wytrzymałościowo z ramą

Ilość drzwi:

 

a/ pasażerskich

2

b/ kierowcy

1

Ogrzewanie

podgrzewacz cieczy, wymienniki ciepła, wentylatory ssaco-tłoczące

Materiał opałowy

olej napędowy

Rodzaj siedzeń

wysokie, uchylne

Obicie ścian

płyta pilśniowa laminowana + skay /poroflex/

Wykończenie podłogi:

 

poziom wyższy

winyleum,

poziom niższy

płyta gumowa ryflowana

Wentylacja

nawiewno-wyciagowa, wymuszona i dynamiczna, indywidualna i ogólna z czerpni dachowych

Radiofonizacja

radio, wzmacniacz miksujący z głośnikami selektywnymi, mikrofon kierowcy na statywie elastycznym, mikrofon ręczny pilota


historia.autosan.pl