Charakterystyka techniczna autobusu międzymiastowego
Marka: AUTOSAN-STEYR
TYP: H11
MODEL: 01
WYKONANIE: turystyczny
Dane eksploatacyjne
Ilość miejsc siedzących/stojących |
46+1/0 |
Ładowność |
4200 /kg/ |
Dopuszczalny ciężar całkowity |
16000 /kg/ |
Szybkość maksymalna |
92,6 km |
Kontrolne zużycie paliwa |
28 l/100/km |
Dopuszczalny ciężar przypadający na oś przednią |
6500 /kg/ |
Dopuszczalny ciężar przypadający na oś tylną |
10500 /kg/ |
Ciężar własny pojazdu |
9800 /kg/ |
Dane napełnienia
Pojemność zbiornika paliwa |
280 /l/ |
Pojemność układu chłodzenia i ogrzewania |
70 /l/ |
Pojemność układu smarowania silnika |
20 /l/ |
Silnik
Typ i rodzaj silnika |
SW 680/131 wolnossący silnik wysokoprężny |
Moc |
200 KM/2200 obr/min wg DIN |
Moment obrotowy silnika przy obr. min. |
72,6 kGm /1400 obr/min wg DIN |
Ilość/układ cylindrów |
6/rzędowy, pionowy |
Średnica cylindra/skok tłoka |
127/146 /mm/ |
Pojemność skokowa |
11,1 /dm3/ |
Stopień sprężania |
15,8 |
Rodzaj wtrysku |
bezpośredni |
Układ smarowania |
pod ciśnieniem, pompa zębata olejowa |
Układ chłodzenia |
czynnik ciecz, pompa odśrodkowa, termostat wentylator, chłodnica |
Sprzęgło |
suche jednotarczowe, sterowane pneumatycznie |
Ciężar silnika suchego wraz ze sprzęgłem |
830 /kg/ |
Instalacja elektryczna
Napięcie instalacji |
24V |
Typ/pojemność akumulatorów |
6E/165 Ah |
Liczba akumulatorów |
2 |
Typ/moc prądnicy |
PZ10a /1000W |
Typ/moc rozrusznika |
Bosch 24V/6 KM |
Podwozie
Skrzynia biegów, typ |
ZF S6_90 |
Ilość biegów |
6 |
Przełożenia: |
|
I |
7,03 |
II |
4,09 |
III |
2,45 |
IV |
1,5 |
V |
1,0 |
VI |
0,81 |
W |
6,48 |
Rodzaj przekładni głównej |
podwójna /ze zwolnicami w piastach kół/ |
Przełożenie przekładni głównej całkowite |
5,73 |
Rama, typ |
wzdłużne podłużnice ceowe z nitowanymi nakładkami, łączone poprzecznie prostokątnymi profilami zamkniętymi spawanymi do nakładek. Rama z nadwoziem łączona spawaniem. |
Ilość osi/osi napędzanych |
2/1 |
Ilość kół jezdnych |
6 |
Rodzaj zawieszenia
Przód |
dwa resory stalowe półeliptyczne, piórowe z parabolicznymi piórami progresywnymi + dwa amortyzatory teleskopowe podwójnego działania typu Armstrong |
Tył |
dwa resory stalowe półeliptyczne, piórowe + 4 progresywne resory gumowe dwukuliste + dwa amortyzatory teleskopowe podwójnego działania typu Armstrong |
Wymiar ogumienia |
11,00x20" diagonalna |
Ciśnienie: |
|
przód |
6,00 /kG/cm2/ |
tył |
5,5 /kG/cm2/ |
Mechanizm kierowniczy rodzaj/typ |
kulkowy, hydrauliczny ZF typ 8065 |
Przełożenie wewnętrzne |
22,7 |
Hamulec główny |
dwuobwodowy pneumatyczny z automatyczną kompensacją zużycia, działający na wszystkie koła |
Hamulec pomocniczy |
bezcięgnowy z zasobnikiem sprężynowym działającym na oś tylną |
Hamulec dodatkowy |
hamulec silnikowy sterowany pneumatycznie |
Ciśnienie powietrza w układzie hamulcowym |
6,3 - 7,35 kG/cm2 |
Nadwozie
Rodzaj |
spawana z profili zamkniętych prostokątnych i kwadratowych współpracujących wytrzymałościowo z ramą |
Ilość drzwi: |
|
a/ pasażerskich |
2 |
b/ kierowcy |
1 |
Ogrzewanie |
podgrzewacz cieczy, wymienniki ciepła, wentylatory ssaco-tłoczące |
Materiał opałowy |
olej napędowy |
Rodzaj siedzeń |
wysokie, uchylne |
Obicie ścian |
płyta pilśniowa laminowana + skay /poroflex/ |
Wykończenie podłogi: |
|
poziom wyższy |
winyleum, |
poziom niższy |
płyta gumowa ryflowana |
Wentylacja |
nawiewno-wyciagowa, wymuszona i dynamiczna, indywidualna i ogólna z czerpni dachowych |
Radiofonizacja |
radio, wzmacniacz miksujący z głośnikami selektywnymi, mikrofon kierowcy na statywie elastycznym, mikrofon ręczny pilota |