Charakterystyka techniczna autobusu międzymiastowego
Marka: AUTOSAN
TYP: H11
MODEL: 01
WYKONANIE: standard
Dane eksploatacyjne
Ilość miejsc siedzących/stojących |
45+1/18 |
Ładowność |
5780 /kg/ |
Dopuszczalny ciężar całkowity |
15600 /kg/ |
Pojemność przestrzeni bagażnika |
4,7 /m3/ |
Szybkość maksymalna |
88 km/h |
Kontrolne zużycie paliwa |
28,3 l/100/km |
Obciążenie osi przedniej |
5600 /kg/ |
Obciążenie osi tylnej |
10000 /kg/ |
Ciężar własny pojazdu |
9800 /kg/ |
Minimalny promień skręt |
9,34 /m/ |
Minimalny promień zawracania |
11,25 /m/ |
Dane napełnienia
Pojemność zbiornika paliwa |
150 /l/ |
Pojemność układu chłodzenia |
35 /l/ |
Pojemność układu smarowania silnika |
25 /l/ |
Pojemność układu ogrzewania |
40 /l/ |
Silnik
Typ i rodzaj silnika |
SW 680/3 trakcyjny, czterosuwowy Licencja Leyland Anglia |
Moc |
200 KM/2200 obr/min |
Moment obrotowy silnika przy obr. min |
75,5 kGm/1200 obr/min |
Ilość/układ cylindrów |
6/rzędowy, pionowy |
Średnica cylindra/skok tłoka |
127/146 /mm/ |
Pojemność skokowa |
11,1 /dm3/ |
Stopień sprężania |
15,8 |
Rodzaj wtrysku |
bezpośredni, do toroidalnej komory spalania w denku tłoka |
Chłodzenie |
wodne, wymuszone |
Smarowanie |
obiegowe pod ciśnieniem, |
Ciśnienie oleju w układzie smarowania silnika |
3,5 - 4,2 /kG/cm2/ |
Rodzaj oleju napędowego: |
|
olej letni |
I LS PN-67/C-96048 |
olej zimowy |
I Z PN-67/C-96048 |
Sprzęgło |
jednotarczowe, suche, sterowane hydraulicznie ze wspomaganiem pneumatycznym |
Ciężar silnika suchego wraz ze sprzęgłem |
844 /kg/ |
Instalacja elektryczna
Napięcie instalacji |
12/24V docelowo 24V |
Typ/pojemność akumulatorów |
6SE/180 Ah |
Liczba akumulatorów |
2 |
Typ/moc prądnicy |
/1500W |
Typ/moc rozrusznika |
24V/6 KM |
Podwozie
Skrzynia biegów, typ |
315.20 wersja do zblokowania z silnikiem |
Ilość biegów |
5 |
Biegi synchronizowane |
2 - 5 |
Przełożenia: |
|
I |
5,62 |
II |
2,94 |
III |
1,59 |
IV |
1,00 |
V |
0,697 |
W |
5,62 |
Rodzaj przekładni głównej |
stożkowe, jednostopniowe + zwolnice planetarne w piastach kół jezdnych /import/ |
Przełożenie przekładni głównej całkowite |
7,01 |
Rama, typ |
podłużnicowa, spawana ze szkieletem nadwozia |
Ilość osi/osi napędzanych |
2/1 |
Ilość kół jezdnych |
6 |
Rodzaj zawieszenia
Przód |
dwa resory stalowe z progresją stalową + dwa amortyzatory hydrauliczne teleskopowe licencyjne typu Armstrong |
Tył |
resory piórowe + gumowe + amortyzatory teleskopowe licencyjne typu Armstrong |
Wymiar ogumienia |
11.00x20" PN-66/C-94102 |
Mechanizm kierowniczy rodzaj/typ |
śruba-nakrętka /kulkowy ze wspomaganiem hydraulicznym |
Hamulec główny |
dwuobwodowy pneumatyczny, lic. Westinghause, działający na wszystkie koła, sterowanie nożne |
Hamulec pomocniczy |
mechaniczny, na koła tylne, z dwoma siłownikami powietrzno-sprężynowymi, sterowanie ręczne zaworem |
Hamulec dodatkowy |
hamulec silnikowy sterowany pneumatycznie |
Ciśnienie powietrza w układzie hamulcowym |
6,2 - 7,35 kG/cm2 |
Nadwozie
Rodzaj |
półsamonośne ze szkieletem z rur o przekroju prostokątnym zespolonym z ramą |
Ilość drzwi: |
|
a/ pasażerskich |
2 |
b/ kierowcy |
1 |
Ogrzewanie typ |
niezależne z nawiewem na szyby przednie |
Materiał opałowy |
olej napędowy |
Wydajność cieplna |
20 000 kcal/godz. |
Jednostkowe zużycie paliwa |
1,4 l/godz. na jeden agregat |
Ilość agregatów |
2 |
Rodzaj siedzeń |
z oparciami niskimi pokryte skayem /poroflexem/ |
Obicie ścian |
płyta pilśniowa laminowana + skay /poroflex/ |
Wykończenie podłogi: |
|
poziom wyższy |
winyleum, |
poziom niższy |
płyta gumowa ryflowana |
Powierzchnia okien, ścian bocznych oraz przodu i tyłu |
22,6 /m2/ |
Współczynnik widoczności przez powierzchnie szyb oczyszczonych przez wycieraczki |
23,8% wg BN-67/3615-02 |
Współczynnik widoczności do przodu |
65,3 % wg BN-67/3615-02 |
Pole powierzchni wycieranej |
1570 cm2 |